دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: George Mandler (auth.), Douglas B. McLeod, Verna M. Adams (eds.) سری: ISBN (شابک) : 9781461281788, 9781461236146 ناشر: Springer-Verlag New York سال نشر: 1989 تعداد صفحات: 266 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 6 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب تأثیرگذاری و حل مسئله ریاضی: یک دیدگاه جدید: ریاضیات در علوم انسانی و اجتماعی، روانشناسی شناختی، ریاضیات، عمومی
در صورت تبدیل فایل کتاب Affect and Mathematical Problem Solving: A New Perspective به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب تأثیرگذاری و حل مسئله ریاضی: یک دیدگاه جدید نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
تحقیق بر روی جنبههای شناختی حل مسئله ریاضی در سالهای اخیر پیشرفت زیادی داشته است، اما رابطه عوامل تأثیرگذار با عملکرد حل مسئله یک حوزه تحقیقاتی نادیده گرفته شده است. هدف تأثیر و حل مسئله ریاضی: یکدیدگاه جدید این است که نشان دهد چگونه نظریه ها و روش های علوم شناختی را می توان گسترش داد تا نقش عاطفه را در حل مسئله ریاضی لحاظ کند. . این کتاب نظریه احساس ماندلر را ارائه میکند و پیامدهای آن را برای یادگیری و آموزش حل مسئله ریاضی بررسی میکند. همچنین، محققان برجسته از ریاضیات، آموزش، و روانشناسی گزارش می دهند که چگونه تأثیر را در تحقیقات شناختی خود ادغام کرده اند. این مطالعات بر فرآیندهای فراشناختی، تأثیرات زیباییشناختی بر حلکنندگان خبره، تصمیمگیری معلمان، فناوری و آموزش حل مسئله، و باورهای ریاضیات تمرکز دارند. نتایج نشان میدهد که چگونه عوامل عاطفی مانند اضطراب، ناامیدی، شادی و رضایت میتوانند به عملکرد در حل مسئله کمک کنند یا مانع آن شوند.
Research on cognitive aspects of mathematical problem solving has made great progress in recent years, but the relationship of affective factors to problem-solving performance has been a neglected research area. The purpose of Affect and Mathematical Problem Solving: A New Perspective is to show how the theories and methods of cognitive science can be extended to include the role of affect in mathematical problem solving. The book presents Mandler's theory of emotion and explores its implications for the learning and teaching of mathematical problem solving. Also, leading researchers from mathematics, education, and psychology report how they have integrated affect into their own cognitive research. The studies focus on metacognitive processes, aesthetic influences on expert problem solvers, teacher decision-making, technology and teaching problem solving, and beliefs about mathematics. The results suggest how emotional factors like anxiety, frustration, joy, and satisfaction can help or hinder performance in problem solving.
Front Matter....Pages i-x
Front Matter....Pages 1-1
Affect and Learning: Causes and Consequences of Emotional Interactions....Pages 3-19
The Role of Affect in Mathematical Problem Solving....Pages 20-36
Describing the Affective Domain: Saying What We Mean....Pages 37-45
Front Matter....Pages 47-47
Affect in Schema Knowledge: Source and Impact....Pages 49-58
Aesthetic Influences on Expert Mathematical Problem Solving....Pages 59-74
Self-Confidence, Interest, Beliefs, and Metacognition: Key Influences on Problem-Solving Behavior....Pages 75-88
Information Technologies and Affect in Mathematical Experience....Pages 89-103
Searching for Affect in the Solution of Story Problems in Mathematics....Pages 104-113
Front Matter....Pages 115-115
Young Children’s Emotional Acts While Engaged in Mathematical Problem Solving....Pages 117-148
Teaching Practices and Student Affect in Problem-Solving Lessons of Select Junior-High Mathematics Teachers....Pages 149-161
Affect and Problem Solving in an Elementary School Mathematics Classroom....Pages 162-176
Affective Factors and Computational Estimation Ability....Pages 177-191
Affective Issues in Teaching Problem Solving: A Teacher’s Perspective....Pages 192-201
Front Matter....Pages 203-203
The Study of Affect and Mathematics: A Proposed Generic Model for Research....Pages 205-219
Psychological Conceptions of Mathematics and Emotion....Pages 220-234
Front Matter....Pages 235-235
Affect and Learning: Reflections and Prospects....Pages 237-244
Beliefs, Attitudes, and Emotions: New Views of Affect in Mathematics Education....Pages 245-258
Back Matter....Pages 259-268