ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Advanced Mathematical Thinking

دانلود کتاب تفکر ریاضی پیشرفته

Advanced Mathematical Thinking

مشخصات کتاب

Advanced Mathematical Thinking

ویرایش: 1 
نویسندگان: ,   
سری: Mathematics Education Library 11 
ISBN (شابک) : 9780792314561, 9780306472039 
ناشر: Springer Netherlands 
سال نشر: 1991 
تعداد صفحات: 297 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 2 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 51,000



کلمات کلیدی مربوط به کتاب تفکر ریاضی پیشرفته: آموزش ریاضی، ریاضیات، عمومی، مطالعات میان رشته ای



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 24


در صورت تبدیل فایل کتاب Advanced Mathematical Thinking به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب تفکر ریاضی پیشرفته نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب تفکر ریاضی پیشرفته



تفکر ریاضی پیشرفته برای بیش از دو هزار سال نقش اساسی در توسعه تمدن بشری داشته است. با این حال، در تمام آن زمان، مطالعه جدی ماهیت تفکر ریاضی پیشرفته - چیست، چگونه در ذهن ریاضیدانان متخصص عمل می کند، چگونه می توان آن را در ذهن در حال رشد دانش آموزان تشویق کرد و بهبود بخشید - به تأملات محدود شده است. از چند فرد مهم که در طول تاریخ ریاضیات پراکنده شده اند. در قرن بیستم، نظریه آموزش ریاضی در طول سالهای اجباری مدرسه تا سن 16 سالگی، مجموعه تحقیقات تجربی، تئوری و عملی خود را توسعه داده است. اما گسترش چنین نظریه هایی به سطوح پیشرفته تر تنها در چند سال اخیر رخ داده است. در سال 1976 گروه بین المللی روانشناسی ریاضیات (معروف به PME) تشکیل شد و سالانه در مکان های مختلف در سراسر جهان برای به اشتراک گذاشتن ایده های تحقیقاتی تشکیل شد. در سال 1985 یک گروه کاری از PME برای تمرکز بر تفکر ریاضی پیشرفته با هدف اصلی تولید این جلد تشکیل شد. متن با یک فصل مقدماتی در مورد روانشناسی تفکر پیشرفته ریاضی آغاز می شود و فصل های باقی مانده تحت سه عنوان دسته بندی شده اند: • ماهیت تفکر ریاضی پیشرفته، • نظریه شناختی، و • مروری بر پیشرفت تحقیقات شناختی در زمینه های مختلف. ریاضیات پیشرفته.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Advanced Mathematical Thinking has played a central role in the development of human civilization for over two millennia. Yet in all that time the serious study of the nature of advanced mathematical thinking – what it is, how it functions in the minds of expert mathematicians, how it can be encouraged and improved in the developing minds of students – has been limited to the reflections of a few significant individuals scattered throughout the history of mathematics. In the twentieth century the theory of mathematical education during the compulsory years of schooling to age 16 has developed its own body of empirical research, theory and practice. But the extensions of such theories to more advanced levels have only occurred in the last few years. In 1976 The International Group for the Psychology of Mathematics (known as PME) was formed and has met annually at different venues round the world to share research ideas. In 1985 a Working Group of PME was formed to focus on Advanced Mathematical Thinking with a major aim of producing this volume. The text begins with an introductory chapter on the psychology of advanced mathema- cal thinking, with the remaining chapters grouped under three headings: • the nature of advanced mathematical thinking, • cognitive theory, and • reviews of the progress of cognitive research into different areas of advanced mathematics.



فهرست مطالب

TABLE OF CONTENTS......Page 6
PREFACE......Page 14
ACKNOWLEDGEMENTS......Page 18
INTRODUCTION......Page 20
CHAPTER 1 : The Psychology of Advanced Mathematical Thinking......Page 22
1. Cognitive considerations......Page 23
2. The growth of mathematical knowledge......Page 33
3. Curriculum design in advanced mathematical learning......Page 36
4. Looking ahead......Page 39
I: THE NATURE OF ADVANCED MATHEMATICAL THINKING......Page 42
CHAPTER 2 : Advanced Mathematical Thinking Processes......Page 44
1. Advanced mathematical thinking as process......Page 45
2. Processes involved in representation......Page 49
3. Processes involved in abstraction......Page 53
4. Relationships between representing and abstracting (in learning processes)......Page 57
5. A wider vista of advanced mathematical processes......Page 59
1. The stages of development of mathematical creativity......Page 61
3. A tentative definition of mathematical creativity......Page 65
5. The motive power of mathematical creativity......Page 66
6. The characteristics of mathematical creativity......Page 68
7. The results of mathematical creativity......Page 69
9. Consequences in teaching advanced mathematical thinking......Page 71
CHAPTER 4 : Mathematical Proof......Page 73
2. More recent views of mathematics......Page 74
3. Factors in acceptance of a proof......Page 77
4. The social process......Page 78
6. Teaching......Page 79
II: COGNITIVE THEORY OF ADVANCED MATHEMATICAL THINKING......Page 82
1. Definitions in mathematics and common assumptions about Pedagogy......Page 84
2. The cognitive situation......Page 86
3. Concept image......Page 87
6. Concept image and concept definition - desirable theory and practice......Page 88
7. Three illustrations of common concept images......Page 92
8. Some implications for teaching......Page 98
CHAPTER 6 : The Role of Conceptual Entities and their symbols in building Advanced Mathematical Concepts......Page 101
1. Three roles of conceptual entities......Page 102
2. Roles of mathematical notations......Page 107
3. Summary......Page 112
CHAPTER 7 : Reflective Abstraction in Advanced Mathematical Thinking......Page 114
1. Piaget’s notion of reflective abstraction......Page 116
2. A theory of the development of concepts in advanced mathematical thinking......Page 121
3. Genetic decompositions of three schemas......Page 128
4. Implications for education......Page 138
III: RESEARCH INTO THE TEACHING AND LEARNING OF ADVANCED MATHEMATICAL THINKING......Page 144
CHAPTER 8 : Research in Teaching and Learning Mathematics at an Advanced Level......Page 146
1. Do there exist features specific to the learning of advanced mathematics?......Page 147
2. Research on learning mathematics at the advanced level......Page 152
3. Conclusion......Page 158
1. Historical background......Page 159
2. Deficiencies in learning theories......Page 161
3. Variables......Page 163
4. Functions, graphs and visualization......Page 164
5. Abstraction, notation, and anxiety......Page 167
6. Representational difficulties......Page 170
7. Summary......Page 171
CHAPTER 10 : Limits......Page 172
1. Spontaneous conceptions and mental models......Page 173
2. Cognitive obstacles......Page 177
3. Epistemological obstacles in historical development......Page 178
4. Epistemological obstacles in modem mathematics......Page 181
5. The didactical transmission of epistemological obstacles......Page 182
6. Towards pedagogical strategies......Page 184
CHAPTER 11 : Analysis......Page 186
1. Historical background......Page 187
2. Student conceptions......Page 193
3. Research in didactic engineering......Page 205
4. Conclusion and future perspectives in education......Page 215
CHAPTER 12 : The Role of Students’ Intuitions of Infinity in Teaching the Cantorian Theory......Page 218
1. Theoretical conceptions of infinity......Page 219
2. Students’ conceptions of infinity......Page 220
3. First steps towards improving students’ intuitive understanding of actual infinity......Page 224
4. Changes in students’ understanding of actual infinity......Page 228
5. Final comments......Page 233
1. Introduction......Page 234
2. Students’ understanding of proofs......Page 235
3. The structural method of proof exposition......Page 238
4. Conjectures and proofs - the scientific debate in a mathematical course......Page 243
5. Conclusion......Page 248
2. The computer in mathematical research......Page 250
3. The computer in mathematical education - generalities......Page 253
4. Symbolic manipulators......Page 254
5. Conceptual development using a computer......Page 256
6. The computer as an environment for exploration of fundamental ideas......Page 257
7. Programming......Page 260
8. The future......Page 262
Appendix to Chapter 14 ISETL : a computer language for advanced mathematical thinking......Page 263
EPILOGUE......Page 268
CHAPTER 15 : Reflections......Page 270
BIBLIOGRAPHY......Page 280
B......Page 294
C......Page 295
D......Page 297
E......Page 298
F......Page 299
H......Page 300
I......Page 301
L......Page 302
N......Page 303
P......Page 304
R......Page 305
S......Page 306
U......Page 307
Z......Page 308




نظرات کاربران