دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: Prof. Dr. Dr. h.c Horst Albach, Prof. Dr. Klaus K. L. Brockhoff, Dr. Egbert Eymann, Peter Jungen, Prof. Dr. Marion Steven, Prof. Dr. Alfred Luhmer (auth.) سری: ISBN (شابک) : 9783642640742, 9783642596612 ناشر: Springer-Verlag Berlin Heidelberg سال نشر: 2000 تعداد صفحات: 358 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 24 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب تئوری بنگاه: مبانی و تحولات بعدی اریش گوتنبرگ: علوم تجارت/مدیریت، عمومی، اقتصاد خرد
در صورت تبدیل فایل کتاب Theory of the Firm: Erich Gutenberg’s Foundations and Further Developments به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب تئوری بنگاه: مبانی و تحولات بعدی اریش گوتنبرگ نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
این کتاب دارای یک هدف و تمرکز است. این کتاب به خواننده ارائه می دهد: • آشنایی عمیق با نظریه شرکت که توسط اریش گوتنبرگ ایجاد شده است • بینشی در مورد مجموعه منسجمی از تحقیقات فعلی آلمان در تئوری شرکت. کتاب به دو قسمت تقسیم شده است. بخش اول پایه ها را می گذارد. تئوری گوتنبرگ در مورد شرکت را به خواننده انگلیسی زبان ارائه می کند. با توجه به اهمیت زیادی که اریش گوتنبرگ در آلمان داشته است و با توجه به تأثیری که ترجمه های سه جلدی راهگشای او «اصول مدیریت» در فرانسه، کشورهای اسپانیایی زبان و در ژاپن داشته است، احساس کرد که لازم است، به مناسبت سالگرد او، خلاصهای مختصر از مشارکتهای خود در نظریه شرکت را به یک جامعه علمی انگلیسی زبان ارائه کند. شش مقاله نظریه گوتنبرگ را در پرتو پیشرفتهای نظری که او برانگیخت و همچنین در چارچوب سایر تحولات نظری مانند نظریه بازار سرمایه، نظریه هزینه معامله، نظریه عامل اصلی و نظریه قرارداد ارائه میکند. مقالات نشان میدهند که نظریه گوتنبرگ بسیار مرتبط با نظریه است و در عملکرد مدیریت بسیار تأثیرگذار است.
This book has an objective and a focus. It provides the reader with: • an in-depth acquaintance with the theory of the firm developed by Erich Gutenberg • an insight into a coherent body of current German research in the theory of the firm. The book is divided into two parts. The first part lays the foundations. It presents Gutenberg's theory of the firm to the English speaking reader. Considering the great importance that Erich Gutenberg has had in Germany and taking into consideration the impact that the translations of his path-breaking three volumes "Principles of Management" have had in France, the Spanish speaking countries, and in Japan, it was felt that it was necessary, on the occasion of his tOOth anniversary, to present a concise summary of his contributions to the theory of the firm to an English speaking scientific community. Six papers present Gutenberg's theory in the light of the theoretical advances that he stimulated as well as in the framework of other theoretical developments like capital market theory, transaction cost theory, principal agent theory, and contract theory. The papers show that Gutenberg's theory is highly relevant for theory and highly influential in the practice of management.
Front Matter....Pages I-IX
Front Matter....Pages 1-1
Erich Gutenberg and the Theory of the Firm....Pages 3-39
The “Unified Basis” as a Starting Point for Business Economic Analysis....Pages 40-57
In Memory of Erich Gutenberg....Pages 58-66
Erich Gutenberg - His Work....Pages 67-86
The Impact of Gutenberg’s Theory of Organisation upon Modern Organisational Conceptions....Pages 88-103
Shareholder Value-Oriented Management in the Light of Gutenberg’s Theories....Pages 104-118
Front Matter....Pages 119-119
Where do we Stand in the Theory of Finance? A Selective Overview with Reference to Erich Gutenberg....Pages 121-152
Specification, Estimation, and Empirical Corroboration of Gutenberg’s Kinked Demand Curve....Pages 153-168
The Choice between Employed Salespersons and Independent Manufacturer Representatives....Pages 169-184
Dynamics of Technological Competencies....Pages 185-209
The Dispositive Factor in a System of Inventory-Controlled Production....Pages 210-229
Dynamic Models Based on Erich Gutenberg’s Approach to Production Theory....Pages 230-244
Gutenberg’s Concept of Production Control, Uncertainty, and the Implications for Modelling Production and Cost....Pages 245-260
The Influence of the Gutenberg Production Theory on Production Planning and Control....Pages 261-278
Determination of Intensity Variances for Cost Control....Pages 279-299
Activity Orientation of Cost Accounting According to Gutenberg : Fundamental Principles of a Dynamic Activity-based Marginal Costing....Pages 300-318
Capacity Planning under Uncertainty in a Gutenberg Production Model....Pages 319-335
Interdependencies Between Network and Activity-analytical Descriptions of Production Relationships in the Implementation of Large-Scale Projects....Pages 336-351