ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب A Twenty-First Century Guide to Aldersonian Marketing Thought

دانلود کتاب راهنمای قرن بیست و یکم برای اندیشه بازاریابی آلدرسونیان

A Twenty-First Century Guide to Aldersonian Marketing Thought

مشخصات کتاب

A Twenty-First Century Guide to Aldersonian Marketing Thought

دسته بندی: بازار یابی
ویرایش: 1 
نویسندگان: , ,   
سری:  
ISBN (شابک) : 0387261753, 9780387281810 
ناشر:  
سال نشر: 2005 
تعداد صفحات: 572 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 2 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 59,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 11


در صورت تبدیل فایل کتاب A Twenty-First Century Guide to Aldersonian Marketing Thought به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب راهنمای قرن بیست و یکم برای اندیشه بازاریابی آلدرسونیان نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب راهنمای قرن بیست و یکم برای اندیشه بازاریابی آلدرسونیان

راهنمای قرن بیست و یکم برای اندیشه بازاریابی آلدرسون خوانندگان را با زندگی، نوشته ها و میراث فکری Wroe Alderson، متفکر برجسته بازاریابی در اواسط قرن بیستم آشنا می کند. هم سهم اصلی آلدرسون در تئوری بازاریابی و هم مقالات "بهترین شیوه ها" او در حوزه های مدیریت بازاریابی و اخلاق بازتولید شده است. مشارکت های دیگران در مورد Wroe Alderson شامل بیوگرافی و تعدادی از مقالات منتشر شده قبلی است که بر اساس مشارکت های نظری Alderson است. شش مقاله اصلی بیشتر به بررسی زندگی Wroe Alderson، کار، شخصیت و تأثیر فکری او می‌پردازند. این کتاب همچنین شامل دو کتابشناسی است: یکی از مطالبی که آلدرسون در یک دوره چهل ساله نوشته است و دیگری از انتشاراتی که درباره کار او بحث می کند. این مجلد به خوانندگان درکی «عمیق» از ماهیت، دامنه و میزان مشارکت بسیار بدیع و ماندگار آلدرسون در تئوری و تفکر بازاریابی را می‌دهد.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

A Twenty-First Century Guide to Aldersonian Marketing Thought introduces readers to the life, the writings and the intellectual legacy of Wroe Alderson, the preeminent marketing thinker of the mid-twentieth century. Both Alderson’s seminal contributions to marketing theory and his "best practices" articles in the areas of marketing management and ethics have been reproduced. Contributions by others about Wroe Alderson include a biography and a number of previously published articles that build on Alderson's theoretical contributions. Six original articles further explore Wroe Alderson's life, his work, his character and his intellectual impact. This book also contains two bibliographies: one of material written by Alderson over a forty year period and the other of publications that discuss his work. This single volume provides readers with an "in depth" understanding of the nature, the scope, and the magnitude of Alderson’s highly original and lasting contributions to marketing theory and thought.



فهرست مطالب

Wroe Alderson a Life....Pages 3-32
Introduction to Part II: Wroe Alderson’s Theory of Market Behavior — Selected Writings....Pages 35-37
Towards a Theory of Marketing....Pages 39-59
The Analytical Framework for Marketing....Pages 61-73
Survival and Adjustment in Organized Behavior Systems....Pages 75-94
Survival and Growth of Systems....Pages 95-106
The Power Principle....Pages 107-108
Marketing efficiency and the principle of Postponement....Pages 109-113
Competition for Differential Advantage....Pages 115-141
Matching and Sorting: The Logic of Exchange....Pages 143-163
Introduction to Functionalism....Pages 165-184
Functionalism: Descriptive and Normative....Pages 185-188
The Heterogeneous Market and the Organized Behavior System....Pages 189-215
Information Flows in Heterogeneous Markets....Pages 217-227
Transactions and Transvections....Pages 229-249
Cooperation and conflict in marketing Channels....Pages 251-268
Introduction to Part III: Wroe Alderson — Writings on Management Practice and Ethical Behavior....Pages 271-273
Alderson, Sessions and the 1950s Manager....Pages 275-281
A Basic Guide to Market Planning....Pages 283-290
Researcher Finds a Void in Freud… Advertisers Urged to Follow Path of Rational Problem Solving Rather than of Instinctive Drives....Pages 291-299
Ethics, Ideologies and Sanctions....Pages 301-311
The American Economy and Christian Ethics....Pages 313-319
Planning and Problem Solving in Marketing: A Book Review....Pages 321-325
Introduction to Part IV: Alderson’s Market Behavior Theory with its Links to Other Theories....Pages 329-331
Alderson and Chamberlin....Pages 333-336
Alderson’s General Theory of Marketing: A Formalization....Pages 337-349
Marketing Behaviour and Entrepreneurship: A Synthesis of Alderson and Austrian Economics....Pages 351-364
An Alternative Paradigm for Marketing Theory....Pages 365-378
Alderson’s Transvection and Porter’s Value System....Pages 379-404
Introduction to Part V: Original Contributions to This Publication....Pages 407-409
The Wroe Alderson I Knew....Pages 411-428
Wroe Alderson as Academic Entrepreneur: The Wharton Years....Pages 429-452
Toward a General Theory of Marketing: Resource-Advantage Theory as an Extension of Alderson’s Theory of Market Processes....Pages 453-471
Placing Alderson and His Contributions to Marketing in Historical Perspective....Pages 473-511
Wroe Alderson’s Vision Renewed and Rehabilitated: Social Structures and Marketing Theories....Pages 513-528
To Teach or Not to Teach Alderson? There is No Question....Pages 529-538
List of Publications by Wroe Alderson....Pages 541-560
A Select List of Authors Who Have Commented on Aldersonian Marketing Thought....Pages 561-571




نظرات کاربران