دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Christof Forderer (auth.)
سری:
ISBN (شابک) : 9783663016403, 9783663016397
ناشر: Deutscher Universitätsverlag
سال نشر: 1992
تعداد صفحات: 307
زبان: German
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 9 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب شهر بزرگ در رمان: شهر بزرگ برلین بین طبیعت گرایی و مدرنیته به تصویر می کشد: زبان شناسی (عمومی)
در صورت تبدیل فایل کتاب Die Großstadt im Roman: Berliner Großstadtdarstellungen zwischen Naturalismus und Moderne به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب شهر بزرگ در رمان: شهر بزرگ برلین بین طبیعت گرایی و مدرنیته به تصویر می کشد نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
ظهور برلین به یک شهر جهان وطنی، که با سرعتی انفجاری طی چند دهه پس از تأسیس رایش آلمان در سال 1871 اتفاق افتاد، - طبق قضاوت مکرر معاصران منتقد - کلان شهری بود که شکل مناسبی پیدا نکرده است. والتر راتناو در سال 1898 نوشت: "اسپریتن مرده است و اسپریچی 1 کاگو در حال رشد است." در این مقاله با عنوان کنایهآمیز «زیباترین شهر جهان»، او تصویری از شهری را ترسیم میکند که در سبکی غمانگیز غرق شده است که به طور تاریخی شخصیت کلان شهری مدرن آن را پنهان میکند. در کتاب کارل شفیت «برلین. این اشتادچیکسال» که در سال 1910 منتشر شد، ناتوانی شهری پرتروفی و پراکنده که توسط «آمریکاییگرایی» تصرف شده است - به گفته شفیر - در دادن شکلی رسا به خود موضوع اصلی است. فقط نگاهی به نقشه شهر برلین باعث می شود شفیر هیولا بودن پایتخت امپراتوری را در مقایسه با پایتخت های دیگر درک کند: "هر ساختار شهری سرزنده و یکنواخت بخش خوبی از تاریخ خود را از طریق پلان طبقه بیان می کند. (...) حماسه را می خوانید. از تاریخ شهر وقتی به دقت آرایش میدان ها و ساختمان ها، نحوه استفاده از زمین های تپه ای و آبراهه ها را مشاهده کنید. (...) هرکس به نقشه شهر برلین نگاه کند، باید از این لذت چشم پوشی کند. "2 آنچه شفیر می گوید در اینجا می توان «متن» سنگی کلان شهر را به ادبی آن منتقل کرد. برخلاف لندن و پاریس که طیف وسیعی از ادبیات شهری برای آنها وجود دارد، «حماسه» برلین قرن نوزدهم نانوشته باقی ماند.
Berlins Aufstieg zur Weltstadt, der sich nach der Reichsgriindung 1871 in explosions artigem Tempo binnen weniger Jahrzehnte vollzog, schu- so ein häufiges Urteil kritischer Zeitgenossen - eine Metropole, die keine ihr angemessene Form gefunden hat. "Spreeathen ist tot und Spreechi 1 kago wächst heran", schrieb Walther Rathenau 1898 und benennt mit seiner Entgegensetzung von antiker Polis und amerikanischem Industrie zentrum das Formlose der neuentstandenen Metropole. In dem ironisch "Die schönste Stadt der Welt" übertitelten Aufsatz zeichnet er das Bild einer in grotesker Stilvöllerei schwelgenden Stadt, die ihren modernen Metropolencharakter historistisch maskiert. Auch in Karl Scheffiets 1910 erschienenem Buch "Berlin. Ein Stadtschicksal" ist das Unvermögen der - so Scheffier - vom "Amerikanismus" ergriffenen, hypertroph wu chernden Stadt, sich eine ausdruckskräftige Form zu geben, zentrales Thema. Allein schon ein Blick auf den Berliner Stadtplan verdeutlicht Scheffier die Monströsität der Reichshauptstadt verglichen mit anderen Hauptstädten: "Jedes lebendig und einheitlich entstandene Stadtgebilde erzählt ein gut Teil seiner Geschichte schon durch den Grundriß. ( . . . ) man liest das Epos der Stadtgeschichte, wenn man die Anordnung der Plätze und Gebäude, die Art der Benutzung von hügeligem Gelände und von Wasserläufen auf merksam betrachtet. ( . . . ) Auf diesen Genuß muß verzichten, wer den Stadtplan Berlins ansieht. ,,2 Was Scheffier hier über den steinernen 'Text' der Metropole feststellt, läßt sich auf ihren literarischen übertragen. Anders als bei London und Paris, über die eine vielfältige Stadtliteratur vorliegt, blieb das "Epos" des Berlins des 19. Jahrhunderts ungeschrieben.
Front Matter....Pages 1-8
Einleitung....Pages 9-28
Wilhelm Bölsche: Die Mittagsgöttin . Spreewaldmystik und Großstadt als Symbol des Rationalismus....Pages 29-106
Conrad Alberti: Wer ist der Stärkere? Die „siegreiche Flucht“ aus der kapitalistischen Metropole....Pages 107-128
Conrad Alberti: Die Alten und die Jungen . Künstlerselbstfindung im bourgeoisen „Babel“....Pages 129-160
Fritz Mauthner: Quartett . Aus der Chronique scandaleuse des Berliner Westens....Pages 161-173
Max Kretzer: Die Verkommenen . Die sozialen Abgründe des Berliner Ostens....Pages 174-210
Max Kretzer: Meister Timpe . Ein Fall ins Elend: Vom „patriarchalischen“ Berlin zur Industriemetropole....Pages 211-224
Hermann Conradi: Adam Mensch . Großstadt und Krise des traditionellen Subjekts....Pages 225-292
Nachwort....Pages 293-296
Back Matter....Pages 297-308