دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Marc Römer (auth.)
سری: Gabler Edition Wissenschaft
ISBN (شابک) : 9783824466467, 9783322952394
ناشر: Deutscher Universitätsverlag
سال نشر: 1997
تعداد صفحات: 394
زبان: German
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 11 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات در شرکت های بین المللی: اقتصاد/علوم مدیریت، عمومی
در صورت تبدیل فایل کتاب Strategisches IT-Management in internationalen Unternehmungen به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات در شرکت های بین المللی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
برای شرکت های بین المللی، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از عوامل رقابتی کلیدی است. با این حال، هنگام اجرای استراتژیهای جهانیسازی، اغلب فقدان استراتژیهای صریح فناوری اطلاعات وجود دارد. راه حل های صرفا ملی در شرایط پیچیده بین المللی کافی نیست. مارک رومر به بررسی تقاضاهای افزایش پیچیدگی در مدیریت فناوری اطلاعات، به ویژه در شرکت های بین المللی می پردازد. تمرکز تحلیل "تناسب استراتژیک" بین سطوح برنامه ریزی استراتژی، سازمان و مدیریت فناوری اطلاعات است. علاوه بر پیوند اساسی این سه سطح، حوزههای مشکل کلیدی فردی مدیریت جهانی فناوری اطلاعات عمیقتر شده و الزامات مدیریتی فرموله میشوند. یک مطالعه تجربی در شرکتهای چند ملیتی، ارتباط عملی و طراحی مدیریت بینالمللی فناوری اطلاعات را مشخص میکند.
Für international tätige Unternehmungen ist der Einsatz der Informations- und Kommunikationstechnologie einer der zentralen Wettbewerbsfaktoren. Bei der Umsetzung der Globalisierungsstrategien mangelt es jedoch oft an expliziten IT-Strategien. Rein nationale Lösungsansätze reichen dabei im komplexen internationalen Kontext nicht aus. Marc Römer untersucht die komplexitätssteigernden Anforderungen an das IT-Management speziell in international tätigen Unternehmen. Im Zentrum der Analyse steht dabei der "strategische Fit" zwischen den Planungsebenen Strategie, Organisation und IT-Management. Neben der grundlegenden Verknüpfung dieser drei Ebenen werden insbesondere einzelne Schlüsselproblemfelder des globalen IT-Managements vertieft und Anforderungen an das Management formuliert. Eine empirische Studie in multinationalen Unternehmungen konkretisiert die praktische Relevanz und Ausgestaltung des internationalen IT-Managements.
Front Matter....Pages I-XXX
Einleitung....Pages 1-4
Problemstellung und Zielsetzung....Pages 4-8
Vorgehensweise und Begriffssystem....Pages 9-15
Internationale Geschäftstätigkeit....Pages 16-27
Die strategische Dimensionierung internationaler Geschäftstätigkeit....Pages 28-41
Organisatorische Dimensionierung internationaler Geschäftstätigkeit....Pages 42-105
Grundlagen des Informationsmanagements....Pages 106-108
Von der Information zum Informationssystem....Pages 109-113
IT-Management....Pages 113-118
Zum Stand der Forschung....Pages 119-136
Zielsetzung der Untersuchung....Pages 136-139
Methodisches Vorgehen....Pages 139-140
Ergebnisse und Interpretation....Pages 141-163
Einleitende Überlegungen....Pages 164-166
Outside-in: Adaption und das Umfeld einer globalen Informatiklandschaft....Pages 167-203
Inside-out: Gestaltungselemente einer globalen Informatikarchitektur....Pages 204-239
Portfolio ausgesuchter Anwendungssysteme zur IS-basierten Koordination in international tätigen Unternehmungen....Pages 240-265
Einleitende Überlegungen....Pages 266-275
Mutter-orientiertes IT-Management....Pages 275-280
Dezentrales IT-Management....Pages 280-284
Global integriertes IT-Management....Pages 284-288
Schlußfolgerungen für ein strategieorientiertes globales IT-Management....Pages 288-293
Zusammenfassung....Pages 294-296
Back Matter....Pages 297-370