دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: cand. ing. Hartmut Bossel, cand. ing. Walter Heil, Dipl.-Ing. Alfred Puck (auth.) سری: Forschungsberichte des Landes Nordrhein-Westfalen 1051 ISBN (شابک) : 9783663036456, 9783663048343 ناشر: VS Verlag für Sozialwissenschaften سال نشر: 1962 تعداد صفحات: 75 زبان: German فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 4 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب مقاومت و استحکام لانه زنبوری کاغذ تحت تنش برشی و فشار: مهندسی، عمومی
در صورت تبدیل فایل کتاب Festigkeit und Steifigkeit von Papierwaben bei Druck- und Schubbeanspruchung به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب مقاومت و استحکام لانه زنبوری کاغذ تحت تنش برشی و فشار نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
1.1 روشهای ساخت پوسته در ساختوسازهای سبک وزن، روشهای ساخت پوسته اغلب به نفع استفاده میشوند، یعنی نیروها در اجزای فشرده متمرکز نمیشوند، بلکه در مناطق وسیعی از مواد که در نزدیکی خط بیرونی قطعه قرار دارند یا خود آن را تشکیل میدهند، توزیع میشوند. افزایش استحکام مواد، سازههای پوستهای با دیوارههای بسیار نازک را امکانپذیر میسازد، تا آنجا که از طریق اقدامات طراحی خاص، میتوان تنشهای فشاری و برشی را که تقریباً در تمام اجزای صفحه پوسته علاوه بر تنشهای کششی ایجاد میشود، کنترل کرد. سفتی خمشی پوسته تأثیر تعیین کننده ای بر تنش فشاری قابل انتقال در یک پوسته دارد (برش را می توان به عنوان تنش ترکیبی از تنش های فشاری و کششی مساوی که عمود بر یکدیگر عمل می کنند مشاهده کرد). در برخی سازهها، این امر با پرچ کردن، جوشکاری، لحیم کاری یا چسباندن پروفیلهای سفتکننده به پوسته افزایش مییابد. با این حال، تنش های فشاری متوسط به دست آمده در هنگام پایان یافتن چنین سازه هایی در بیشتر موارد بسیار کمتر از مقاومت فشاری یا نقطه تسلیم ماده بود. اخیراً به جای سفت کردن پروفیل ها، از تکیه گاه های پیوسته با استفاده از مواد لانه زنبوری یا مواد سبک متخلخل استفاده شده است، بنابراین حداکثر استفاده از مواد نگهدارنده به دست می آید. با ترکیب مطلوب مواد و ابعاد دقیق و همچنین طراحی اجزای سازنده که تمام خصوصیات ویژه مواد را در نظر می گیرد، می توان مقاومت فشاری یا نقطه تسلیم مواد پوسته باربر را بدون ایجاد کمانش از قبل به دست آورد. این پایداری ابعادی، حتی در زیر بار، اغلب در هنگام انتخاب طرح مورد توجه قرار می گیرد، به ویژه در ساخت هواپیما، جایی که تقاضا برای سطوح با کیفیت آیرودینامیکی بالا و وفاداری پروفیل سخت تر شده است.
1.1 Schalenbauweisen Im Leichtbau werden häufig mit Vorteil Schalenbauweisen angewandt, d.h. die Kräfte werden nicht in kompakten Bauelementen konzentriert, sondern weitgehend über großflächige Werkstoffpartieen verteilt, die nahe der Außenkontur des Bauteiles gelegen sind oder diese selbst bilden. Die Steigerung der Werkstoff-Festigkeiten ermöglicht sehr dünnwandige Scha lenkonstruktionen, soweit es durch besonders konstruktive Maßnahmen ge lingt, die neben Zugspannungen fast in allen Bauteilen in der Ebene der Schalenhaut auftretenden Druck- und Schubspannungen zu beherrschen. Entscheidenden Einfluß auf die übertragbare Druckspannung in einer Scha le (Schub kann als eine zusammengesetzte Beanspruchung gleich großer, senkrecht zueinander wirkender Druck- und Zugspannungen betrachtet wer den) hat die Biegesteifigkeit der Schalenhaut. Diese wurde in manchen Konstruktionen durch Vernieten, Verschweißen, Verlöten oder Verkleben von Versteifungsprofilen mit der Schalenhaut erhöht; jedoch lagen die bei Ersch8pfung der Tragfähigkeit solcher Konstruktionen erreichten mittleren Druckspannungen in den meisten Fällen weit unter der Druck festigkeit oder der Fließgrenze des Werkstoffes. Neuerdings verwendet man statt Versteifungsprofilen vorteilhaft kon tinuierliche Stützungen durch Wabenstoffe oder poröse Leichtstoffe und erreicht damit höchste Ausnutzung des tragenden Werkstoffes. Bei gün stiger Werkstoffkombination und sorgfältiger Dimensionierung sowie ei ner Gestaltung der Bauteile, die alle speziellen Eigenschaften der Werk stoffe berücksichtigt, kann die Druckfestigkeit oder Fließgrenze des tragenden Schalenwerkstoffes erreicht werden, ohne daß vorher Beulung eint~itt. Diese Formhaltigkeit auch unter Belastung ist häufig ein we sentlicher Gesichtspunkt bei car Wahl einer Bauweise, insbesondere im Flugzeugbau, wo die Forderungen nach aerodynamisch hochwertiger Uber fläche und Profiltreue ständig weiter verschärft worden sind.
Front Matter....Pages 1-7
Einführung....Pages 9-11
Grundsätzlicher Aufbau von Papierwaben....Pages 11-14
Forderungen an Stützstoffe im Hinblick auf ihre Anwendung zur Stabilisierung von Schalenbauteilen....Pages 14-20
Ziel dieser Arbeit....Pages 20-21
Versuchsprogramm....Pages 21-23
Papieruntersuchungen....Pages 23-26
Festlegung der Probenformen für die Versuche an Waben....Pages 26-31
Versuchsdurchführung....Pages 32-37
Ergebnisse....Pages 37-67
Beispiel für die Anwendung der Ergebnisse....Pages 67-69
Zusammenfassung....Pages 69-70
Back Matter....Pages 71-77