ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Erklärung Begründung Kausalität

دانلود کتاب توضیح دلیل علیت

Erklärung Begründung Kausalität

مشخصات کتاب

Erklärung Begründung Kausalität

ویرایش: 2 
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 9783642617676, 9783642617669 
ناشر: Springer-Verlag Berlin Heidelberg 
سال نشر: 1983 
تعداد صفحات: 1136 
زبان: German 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 38 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 47,000



کلمات کلیدی مربوط به کتاب توضیح دلیل علیت: فلسفه علم، اقتصاد عمومی، اقتصاد/علوم مدیریت، عمومی



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 14


در صورت تبدیل فایل کتاب Erklärung Begründung Kausalität به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب توضیح دلیل علیت نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب توضیح دلیل علیت

1. جزم سوم تجربه گرایی. همان‌طور که می‌توان به طور گذشته‌نگر گفت، مقاله‌ای عمل‌گرایانه کواینز درباره دو جزم تجربه‌گرایی، بیش از سی سال پس از اولین انتشار آن، نقطه عطفی در توسعه فلسفه علم مدرن بود. انحراف از رویکرد تجربه گرایانه نه هدف و نه تأثیر انتقاد کواین بود. اما او روشن کرده است که تجربه‌گرایی مدرن در مطالعه ساخت نظریه‌های علمی، ارزیابی‌ها و کاربردهای آن‌ها، محدودیت‌های بسیار باریکی را برای خود تعیین می‌کند. به گفته قرآن، دو قید خود تحمیلی، تمایز شدید بین گزاره‌های تحلیلی و ترکیبی است و این نظریه که همه مفاهیم غیرمنطقی مورد استفاده در علوم تجربی را می‌توان با تعریف به برخی مفاهیم اساسی تقلیل داد که فقط به موارد مشاهده‌پذیر اشاره می‌کنند. دگم دوم تجربه‌گرایی که به آن اشاره شد اکنون می‌توان غلبه کرد. برای این امر احتمالاً نه تنها انتقاد قرآن، بلکه این واقعیت بود که R. CARNAP، یکی از نمایندگان اصلی تجربه گرایی، از این تز دور شد. او در اولین کتاب خود، ساختار منطقی جهان، کوشید تا از نظریه تجربی مفاهیم، ​​جایگاه یک اعلامیه برنامه‌ریزی را بگیرد و آن را به بیانی منطقی تبدیل کند. اعتقاد قاطعانه تر به وجود مفاهیم نظری محض است که فقط به طور سست و بسیار غیرمستقیم با قلمرو مشاهده پذیر پیوند دارند.

توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

1. Das dritte Dogma des Empirismus. Die pragmatische Wende QUINES Aufsatz über die beiden Dogmen des Empirismus bildete, wie man retrospektiv, über dreißig Jahre nach der ersten Veröffentlichung sagen kann, einen Meilenstein in der Entwicklung der modernen Wissenschaftstheorie. Zwar ist ein Abrücken vom empiristischen Ansatz weder Ziel noch Effekt der Quineschen Kritik gewesen. Aber sie hat deutlich gemacht, daß der moderne Empirismus beim Studium des Aufbaus wissenschaftlicher Theo­ rien, ihrer Beurteilungen und ihrer Anwendungen sich viel zu enge Schranken setzte. Die beiden selbstauferlegten Fesseln bestehen nach QurNE in der scharfen Trennung zwischen analytischen und synthetischen Sätzen sowie in der These, daß alle in empirischen Wissenschaften verwendeten nichtlogi­ schen Begriffe definitorisch auf einige Grundbegriffe zurückführbar seien, die sich nur auf Beobachtbares beziehen. Das eben erwähnte zweite Dogma des Empirismus kann heute als überwun­ den gelten. Maßgebend dafür war vermutlich nicht allein QurNEs Kritik, sondern zudem die Tatsache, daß mit R. CARNAP einer der Hauptvertreter des Empirismus von dieser These abrückte. In seinem ersten Buch ,,Der logische Aufbau der Welt" hatte er noch versucht, der empiristischen Begriffslehre den Status einer programmatischen Deklaration zu nehmen und sie in eine logisch begründete Aussage zu transformieren. CARNAPS Einsicht in die empirische Undefinierbarkeit von Dispositionsprädikaten sowie die sich immer stärker durchsetzende Überzeugung von der Existenz rein theoretischer Begriffe, die mit dem Bereich des Beobachtbaren nur mehr lose und sehr indirekt verknüpft sind, bildeten die beiden wichtigsten Manifestationen des Scheiterns dieses großartigen Projektes.



فهرست مطالب

Front Matter....Pages I-XX
Einleitung....Pages 1-37
Das ABC der modernen Logik und Semantik....Pages 39-109
Der Begriff der Erklärung und seine Spielarten....Pages 110-190
Erklärung, Voraussage, Retrodiktion und andere Formen der wissenschaftlichen Systematisierung....Pages 191-245
Einfache Modelle für deterministische und probabilistische Erklärungen: Diskrete Zustandssysteme....Pages 246-293
Der Gegenstand wissenschaftlicher Systematisierungen Zur Frage der ontologischen Interpretation....Pages 294-318
Das Problem des Naturgesetzes, der irrealen Konditionalsätze und des hypothetischen Räsonierens....Pages 319-388
Historische, psychologische und rationale Erklärung....Pages 389-500
Kausalitätsprobleme: Ursache und Wirkung Kausalgesetze. Kausale Modalitäten Kausale Erklärungen Das allgemeine Kausalprinzip Determinismus und Indeterminismus....Pages 501-638
Teleologie, Funktionalanalyse und Selbstregulation....Pages 639-773
Statistische Systematisierungen....Pages 774-857
Die Explikationsversuche des deduktiv-nomologischen Erklärungsbegriffs für präzise Modellsprachen....Pages 858-939
Die pragmatisch-epistemische Wende....Pages 940-1077
Back Matter....Pages 1078-1118




نظرات کاربران