دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Holger Mahr-George (auth.)
سری: Forschung Soziologie 28
ISBN (شابک) : 9783810023711, 9783663096481
ناشر: VS Verlag für Sozialwissenschaften
سال نشر: 1999
تعداد صفحات: 252
زبان: German
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 5 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب عوامل تعیین کننده انتخاب مدرسه در انتقال به مقطع متوسطه پایین: علوم اجتماعی، عمومی
در صورت تبدیل فایل کتاب Determinanten der Schulwahl beim Übergang in die Sekundarstufe I به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب عوامل تعیین کننده انتخاب مدرسه در انتقال به مقطع متوسطه پایین نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
مطالعه حاضر رفتار انتخاب مدرسه را در طول انتقال به سطح متوسطه
اول با توجه ویژه به جنبههای ساختار مدرسه بررسی میکند.
با توجه به تمایز موجود در نظام آموزشی، مسئله عوامل تعیین
کننده انتخاب مدرسه دوباره اهمیت پیدا می کند. تمرکز بحث از
فرصتها ساختاری به جنبههای ساختاری مدرسه تغییر کرده است. این
تحلیل بر اساس نظرسنجی والدین در مدارس ابتدایی است. نتایج نشان
می دهد که انتخاب مدرسه باید به عنوان یک فرآیند تصمیم گیری
مرحله ای در نظر گرفته شود.
اگرچه عملکرد مدرسه و پیشینه اجتماعی کودک هنوز قوی ترین عوامل
تأثیرگذار به نظر می رسد، عوامل تعیین کننده جالب دیگری آشکار
می شوند که بسته به سطح تصمیم گیری وزن متفاوتی دارند.
زمینه نظری را نظریه های انتخاب عقلانی و نظریه بازتولید تشکیل
می دهند. این یکی از اولین مطالعات آلمانی است که انتخاب مدرسه
را در مناطقی با مدارس تا حدی یکپارچه بررسی می کند.
Die vorliegende Studie untersucht das Schulwahlverhalten beim
Übergang in die Sekundarstufe I unter besonderer
Berücksichtigung schulstruktureller Gesichtspunkte.
Aufgrund der Ausdiffernzierungen des Bildungssystems gewinnt
die Frage nach den Determinanten der Schulwahl wieder stark
an Bedeutung. Der Schwerpunkt der Diskussion hat sich hierbei
von chancenstrukturellen zu eher schulstrukturellen Aspekten
verlagert. Basis der Analysen ist eine Elternbefragung an
Grundschulen. Die Ergebnisse deuten darauf hin, daß die
Schulwahl als gestufter Entscheidungsprozeß angesehen werden
muß.
Wenn auch die schulischen Leistungen sowie die soziale
Herkunft des Kindes weiterhin die stärksten Einflußfaktoren
zu sein scheinen, werden weitere interessante Determinanten
aufgedeckt, die je nach Entscheidungsstufe unterschiedliches
Gewicht haben.
Den theoretischen Hintergrund bilden die Theorien der
rationalen Wahl und die Reproduktionstheorie. Es handelt sich
hierbei um eine der ersten deutschen Studien, die die
Schulwahl in Regionen mit einem Angebot an teilintegrierten
Schulen untersucht.
Front Matter....Pages 1-16
Einleitung und Problemstellung....Pages 17-45
Theorien der Bildungsentscheidung....Pages 47-76
Beschreibung der Erhebung und der Repräsentativität....Pages 77-89
Die Entscheidungssituation....Pages 91-102
Operationalisierung der Variablen....Pages 103-113
Bivariate Überprüfung der Hypothesen....Pages 115-162
Multivariate Kreuztabellenanalyse....Pages 163-172
Ergebnisse der multivariaten Analysen....Pages 173-218
Diskussion der Ergebnisse....Pages 219-226
Back Matter....Pages 227-255