دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Hubert Jedin (auth.)
سری: Arbeitsgemeinschaft für Forschung des Landes Nordrhein-Westfalen 146
ISBN (شابک) : 9783663008507, 9783663027638
ناشر: VS Verlag für Sozialwissenschaften
سال نشر: 1968
تعداد صفحات: 62
زبان: German
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 2 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب Vaticanum II و Tridentinum: سنت و پیشرفت در تاریخ کلیسا: علوم انسانی، عمومی
در صورت تبدیل فایل کتاب Vaticanum II und Tridentinum: Tradition und Fortschritt in der Kirchengeschichte به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب Vaticanum II و Tridentinum: سنت و پیشرفت در تاریخ کلیسا نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
مقایسه این دو شورا ناشی از مشاهده این واقعیت است که شورای دوم واتیکان به طور گسترده ای به عنوان چشم انداز شورای ترنت در نظر گرفته شده است. این یک واقعیت است که واتیکان دوم، مطابق با هدفی که پاپ جان بیست و سوم به آن داده بود، از محکوم کردن دیدگاههای متفاوت در احکام اعتقادی خود اجتناب کرد. Tridentinum تفاوتهای اعتقادی جداکننده پروتستانتیسم از کاتولیک را بسیار دقیق نشان میداد - و موظف بود این کار را انجام دهد - تا بر ابهامی که در مسائل اعتقادی به وجود آمده بود غلبه کند. در فرمانی که به جهان گرایی می پردازد، واتیکان دوم مشخص می کند که دارایی مشترک ایمان چیست. در قانون اساسی وحی الهی، مفهوم سنت را که توسط Tridentinum تعریف شده بود، عمیق تر می کند. در قانون اساسی کلیسا، با ارائه یک کلیسای جامع، تکمیل کننده واتیکان اول، به شکاف آشکاری در احکام اعتقادی تریدنتین پی برده است. اظهارات آن متفاوت است، اما نه مخالف، زیرا باید بارها و بارها به جوهر ایمان مسیحی نگاه کرد، به آن فکر کرد، و دوباره عمیقتر شد. این واقعیت که دو شورا در موقعیت های تاریخی مربوطه قرار گرفته بودند، از احکام اصلاحی آشکارتر می شود. در ترنت، دومی به منزله یک «اصلاح» شناخته شد. ه. ایجاد مجدد شکل اصلی کلیسا. واتیکانوم دوم توسط پاپ جان بیست و سوم وظیفه "آجیومامنتو" را تعیین کرد.
The comparison of the two Councils is caused by the observation of the fact that the Second Vatican Counci1 has widely been regarded as arevision of the Counci1 of Trent. It is a reality that Vaticanum II, conforming to the objective given to it by Pope John XXIII, avoided condemning divergent views in its doctrinal decrees. The Tridentinum had very strict1y marked the doctrinal differences separating Protestantism from Catholicism - and it had been obliged to do so - in order to overcome the uncertainty that had arisen in matters of faith. In the decree that deals with oecumenism Vaticanum II works out what is common property of faith. In the Consti tution on Divine Revelation it deepens the conception of tradition which had been defined by the Tridentinum. In the Constitution on the Church it fiHs in a manifest gap in the Tridentine doctrinal decrees by producing a comprehensive ecclesiologia, supplementing Vaticanum I, too. Its state ments are different, but not contrary, as the substance of Christian faith has again and again to be looked at, to be thought over, to be deepened anew. The fact that the two Councils had been embedded in the respective historical situations becomes still more evident from the reform decrees. At Trent the latter were understood to constitute a "reform" i. e. a re establishment of the original form of the Church; Vaticanum II was set the task of the "Aggiomamento" by Pope John XXIII.
Front Matter....Pages 1-5
Vaticanum II und Tridentinum....Pages 7-24
Back Matter....Pages 25-63