ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Science Fiction and Speculative Fiction: Challenging Genres

دانلود کتاب داستان های علمی تخیلی و سوداگرانه: ژانرهای چالش برانگیز

Science Fiction and Speculative Fiction: Challenging Genres

مشخصات کتاب

Science Fiction and Speculative Fiction: Challenging Genres

ویرایش:  
نویسندگان: ,   
سری: Critical Literacy Teaching Series 
ISBN (شابک) : 9789462093805 
ناشر: SensePublishers 
سال نشر: 2013 
تعداد صفحات: 219 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 1 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 51,000



کلمات کلیدی مربوط به کتاب داستان های علمی تخیلی و سوداگرانه: ژانرهای چالش برانگیز: تحصیلات (عمومی)



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 9


در صورت تبدیل فایل کتاب Science Fiction and Speculative Fiction: Challenging Genres به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب داستان های علمی تخیلی و سوداگرانه: ژانرهای چالش برانگیز نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب داستان های علمی تخیلی و سوداگرانه: ژانرهای چالش برانگیز

چرا کرت وونگات از لقب نویسنده داستان های علمی تخیلی (SF) اجتناب کرد؟ چگونه مارگارت اتوود و اورسولا کی لو گوین خود را در یک بحث عمومی در مورد ماهیت SF یافتند؟ این جلد به بررسی مقوله وسیع SF به عنوان یک ژانر می پردازد، به عنوان ژانری که خوانندگان، بینندگان، معلمان و محققان را به چالش می کشد، و سپس به عنوان ژانری که اغلب خود به چالش کشیده می شود (همانطور که نویسندگان مجموعه انجام می دهند). SF، این جلد تصدیق می کند، استدلالی ماندگار است. فصل‌های جمع‌آوری‌شده شامل کارهای معلمان، محققان، هنرمندان و طیف وسیعی از طرفداران SF است که ترکیبی قدرتمند و منحصربفرد از صداها را برای بورسیه تحصیلی در مورد SF و همچنین بررسی مکان SF در کلاس ارائه می‌کند. در میان فصل‌ها، بحث‌ها بر SF در بحث‌های موافق و مخالف SF، تاریخچه SF، تنش‌های مربوط به SF و سایر ژانرها، رابطه بین SF و علم، رمان‌های SF، داستان کوتاه SF، فیلم SF و فرم‌های بصری (شامل تلویزیون)، داستان های بزرگسالان جوان SF، کتاب های کمیک و رمان های گرافیکی SF، و جایگاه SF در گفتمان عمومی معاصر. رشته وحدت‌بخشی که در این جلد جریان دارد، مانند این مجموعه، نقش سواد انتقادی و تعلیم‌آموزی و نحوه اطلاع‌رسانی SF به عنوان عناصر ضروری آموزش آزادی‌بخش و دموکراتیک است.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

Why did Kurt Vonnegut shun being labeled a writer of science fiction (SF)? How did Margaret Atwood and Ursula K. Le Guin find themselves in a public argument about the nature of SF? This volume explores the broad category of SF as a genre, as one that challenges readers, viewers, teachers, and scholars, and then as one that is often itself challenged (as the authors in the collection do). SF, this volume acknowledges, is an enduring argument. The collected chapters include work from teachers, scholars, artists, and a wide range of SF fans, offering a powerful and unique blend of voices to scholarship about SF as well as examinations of the place for SF in the classroom. Among the chapters, discussions focus on SF within debates for and against SF, the history of SF, the tensions related to SF and other genres, the relationship between SF and science, SF novels, SF short fiction, SF film and visual forms (including TV), SF young adult fiction, SF comic books and graphic novels, and the place of SF in contemporary public discourse. The unifying thread running through the volume, as with the series, is the role of critical literacy and pedagogy, and how SF informs both as essential elements of liberatory and democratic education.



فهرست مطالب

Science Fiction and Speculative Fiction: Challenging Genres
	TABLE OF CONTENTS
	ACKNOWLEDGEMENTS
	INTRODUCTION: Challenging Science Fiction and Speculative Fiction
		SF, SPECULATIVE FICTION, AND HONORING LITERACY
		SF AND SPECULATIVE FICTION: “A HARD AND FAST DEFINITION?”
		CAVEATS, MOTIFS, AND ASSORTED THREADS
		REFERENCES
	1. A CASE FOR SF AND SPECULATIVE FICTION: An Introductory Consideration
		THE ANDROMEDA STRAIN: KNOWING SF WHEN YOU SEE IT
		SF AMONG THE GENRES: A BRIEF HISTORY
			Ancient Roots
			SF in the 1600s
			SF in the 1700s
			SF in the 1800s
			SF in the Early- to Mid-1900s
			New Wave SF of the 1960s, 1970s
			Late Twentieth Century SF Film and TV
			Recent SF and Beyond
			Critical Response and Scholarship of SF
		SELECTED ANNOTATED RESOURCE LIST
		NOTES
		REFERENCES
	2. SF AND SPECULATIVE NOVELS: Confronting the Science and the Fiction
		DEFINING SCIENCE FICTION
			Plausible Science and Technologies
			The Novum
			Big Picture: Impact on Society and Humans
			Nature of Science
		IN THE CLASSROOM
			Brahe and Kepler
			The Canal Controversy
			The intervening period between Lowell and Mariner 4
			The Modern Era and Kim Stanley Robinson’s Red Mars
		CONCLUSION
		REFERENCES
	3. SF NOVELS AND SOCIOLOGICAL EXPERIMENTATION: Examining Real World Dynamics through Imaginative Displacement
		THE SF NOVEL AS SOCIOLOGICAL THOUGHT EXPERIMENT
		SCIENCE FICTION NOVELS AND SOCIAL ISSUES
			Sex and Gender
			Race and Ethnicity
			Human Evolution
			Other Themes
			Miscellany: Human Relationships
		PAIRING SF NOVELS WITH SOCIAL RESEARCH
		MUSINGS ON THE NOVEL’S RELATION TO TEACHING SOCIOLOGY MORE GENERALLY
		REFERENCES
	4. “PEEL[ING] APART LAYERS OF MEANING” IN SF SHORT FICTION: Inviting Students to Extrapolate on the Effects of Change
		CRITICAL LITERACY IN A CHANGING SOCIETY
		SF AND CRITICAL THINKING
		SHORT SF AND CRITICAL THINKING
		HISTORICAL ORIGINS OF THE SF SHORT STORY
		WHAT ETHICAL ISSUES SURROUND THE USES AND MISUSES OF TECHNOLOGY?
			Creators and Creations
			Death and Destruction
		HOW IS HUMANITY SHAPED BY POWER STRUCTURES?
			Science as a Threat and Lure
			Power as a Threat and Lure
		HOW COULD THE DEFINITION OF HUMANITY EVOLVE?
			Evolving/Redefining Humanity
			Redefining Notions of Self and Society
		WHY THESE QUESTIONS MATTER
		REFERENCES
	5. READING ALIEN SUNS: Using SF Film to Teach a Political Literacy of Possibility
		SF FILM AND A NEW MODE OF CRITICAL LITERACY
		NOETIC SPACE AND THE FUTURE
		HOMO SACER AND BEHAVIORIST EDUCATION: KUBRICK’S DARK KOAN
		A HOME IN ANTICIPATORY SPACE? RE-TERRITORIALIZING THE FUTURE
		REFERENCES
	6. SINGULARITY, CYBORGS, DRONES, REPLICANTS AND AVATARS: Coming to Terms with the Digital Self
		PROGRESS AS A PLEA FOR A TRANSHUMANIST FUTURE
		TRANSHUMANISM AS A MOVEMENT
		MASS CULTURE AND NEW MEDIA: THE OPIATE OF DYSTOPIA
		SINGULARITY AND THE DIGITAL SELF
		TEACHING TO UNDERSTAND THE SCIENCE IN “SCIENCE FICTION”
		REFERENCES
	7. TROUBLING NOTIONS OF REALITY IN CAPRICA: Examining “Paradoxical States” of Being
		HOLOBANDS, MEDIA AND CYLONS
		AVATARS AND BORDER CROSSINGS
		HYPERREALITY
		NOTES
		REFERENCES
	8. “I TRY TO REMEMBER WHO I AM AND WHO I AM NOT”: The Subjugation of Nature and Women Represented in The Hunger Games
		SOCIAL CRITICISM AND YOUNG ADULT DYSTOPIAN FICTION
		ECOFEMINIST LITERARY CRITICISM
		“IF I CAN FORGET THEY’RE PEOPLE KILLING THEM WILL BE NO DIFFERENT AT ALL”
		“SOMEHOW IT ALWAYS COMES BACK TO COAL AT SCHOOL”: A PROGRAM OF DEHUMANIZING OTHERS
		“IF YOU PUT ENOUGH PRESSURE ON COAL IT TURNS TO PEARLS”: REGENDERING KATNISS
		“I CAN’T SHAKE THE FEELING THAT I’M BEING WATCHED CONSTANTLY”: THE PERILS OF SCIENCE AND TECHNOLOGY IN A SURVEILLANCE SOCIETY
		BEYOND “THE BASTARD STEPSON OF REAL LITERATURE”
		REFERENCES
	9. “IT’S A BIRD … IT’S A PLANE … IT’S … A COMIC BOOK IN THE CLASSROOM?”: Truth: Red, White, and Black as Test Case for Teaching Superhero Comics
		A SHORT HISTORY OF SUPERHERO COMIC BOOKS
		TRUTH: RED, WHITE, AND BLACK
		WHO DOES CAPTAIN AMERICA REPRESENT?
		FINAL THOUGHTS
		NOTES
		REFERENCES
	10. THE ENDURING POWER OF SF, SPECULATIVE AND DYSTOPIAN FICTION: Final Thoughts
		“DON’T ASK, DON’T TELL”: THERE’S A REASON CAPTAIN AMERICA WEARS A MASK
		CALCULATING THE CORPORATE STATES OF AMERICA: REVISITING VONNEGUT’S PLAYER PIANO
		EDUCATION IN THE CORPORATE STATES OF AMERICA
			Democrats and Republicans: Two Sides of the Same Corporate Coin
			Education in the Corporate States of America
		WHENCE COME “THE LEFTOVERS”?: SPECULATIVE FICTION AND THE HUMAN CONDITION
			Our Speculative World, “Off-to-the-Side”
		LE GUIN’S “THE ONES WHO WALK AWAY FROM OMELAS”: ALLEGORY OF PRIVILEGE
		DIVERSITY AND THE RISE OF MAJORITY-MINORITY SCHOOLS
			Confronting Diversity, Equity, and Cultural Assumptions
		THE EDUCATION GAMES: REFORM AS DOUBLESPEAK
			“One Need Not Swallow Such Absurdities as This”
			High-stakes Standardized Tests
			Common Core State Standards
			Expertise in Education
			The Ends-Justify-the-Means Logic
		SEPARATE, UNEQUAL … AND DISTRACTED
			X-Men and The Hunger Games: Allegory as Unmasking
			Separate, Unequal … and Distracted
		TIME AS CAPITAL: THE RISE OF THE FRANTIC CLASS
			The Frantic Distraction of Surviving
			Frantic Students, Frantic Workers: The Rise of the Frantic Class
		CLONES, ASSEMBLY-LINE CAPITALISM, AND WAGE-SLAVES
			“Such a World Will Come to Pass”
		NOTES
		REFERENCES
	AUTHOR BIOGRAPHIES




نظرات کاربران