دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: Reyer Brons (auth.), Rae A. Earnshaw (eds.) سری: NATO ASI Series 17 ISBN (شابک) : 9783540543978, 9783642845741 ناشر: Springer-Verlag Berlin Heidelberg سال نشر: 1985 تعداد صفحات: 1019 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 25 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب الگوریتم های اساسی برای گرافیک رایانه: موسسه مطالعات پیشرفته ناتو به کارگردانی J.E. Bresenham، R.A. Earnshaw ، M.L.V. پیتوی: گرافیک کامپیوتری، تحلیل الگوریتم و پیچیدگی مسئله، مهندسی به کمک کامپیوتر (CAD، CAE) و طراحی، کنترل، رباتیک، مکاترونیک، اقتصاد مهندسی، سازمان، لجستیک، بازاریابی
در صورت تبدیل فایل کتاب Fundamental Algorithms for Computer Graphics: NATO Advanced Study Institute directed by J.E. Bresenham, R.A. Earnshaw, M.L.V. Pitteway به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب الگوریتم های اساسی برای گرافیک رایانه: موسسه مطالعات پیشرفته ناتو به کارگردانی J.E. Bresenham، R.A. Earnshaw ، M.L.V. پیتوی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
الگوریتم ها پایه و اساس اساسی همه فرآیندهای محاسباتی را فراهم می کنند. این جلد الگوریتم ها را در سطح پایه و همچنین در سطوح مختلف بین این سطح و برنامه کاربر ارائه می دهد. برخی از این الگوریتم ها کلاسیک هستند و به خوبی در این زمینه جا افتاده اند. بنابراین این مطالب منبعی غنی از اطلاعات است و همچنان مرتبط و به روز است. اصول اولیه گرافیک کامپیوتری بدون تغییر باقی مانده است: خطوط، دایره ها، مخروط ها، منحنی ها و کاراکترها. این جلد حاوی مطالب مرجع در همه این زمینه ها است. سطوح بالاتر کانتورینگ و طراحی سطح نیز به خوبی پوشش داده شده است. پیشرفتها در معماریهای سختافزاری از زمان چاپ اول ادامه داشته است، اما اصول اولیه مبادله سختافزار/نرمافزار همچنان معتبر است. این چاپ مجدد به عنوان یک نسخه مطالعاتی منتشر می شود تا مطالب را در دسترس دانشجویان و محققان در زمینه گرافیک کامپیوتری و کاربردهای آن بیشتر کند. محبوبیت مداوم کتاب اصلی نشان دهنده ارزش و به موقع بودن مطالب آن است.
Algorithms provide the basic foundation for all computational processes. This volume presents algorithms at the foundational level and also at the various levels between this level and the user application. Some of these algorithms are classical and have become well established in the field. This material is therefore a rich source of information and is still relevant and up to date. The basic primitives of computer graphics have remained unchanged: lines, circles, conics, curves and characters. This volume contains reference material in all these areas. The higher levelsof contouring and surface drawing are also well covered. Developments in hardware architectures have continued since the first printing, but the basic principles of hardware/software trade-offs remain valid. This reprint is being published as a Study Edition to make the material more accessible to students and researchers in the field of computer graphics andits applications. The continuing popularity of the original book demonstrates the value and timeliness of its contents.
Front Matter....Pages I-16
Front Matter....Pages 17-17
Theoretical and Linguistic Methods for Describing Straight Lines....Pages 19-57
Run Length Slice Algorithm for Incremental Lines....Pages 59-104
The Relationship between Euclid’s Algorithms and Run-Length Encoding....Pages 105-112
Antialiasing in Practice....Pages 113-134
An Application of Euclid’s Algorithm to Drawing Straight Lines....Pages 135-139
The Accuracy of the Digital Representation of a Straight Line....Pages 141-152
Experience in Practical Implementation of Boundary-Defined Area Fill....Pages 153-160
The implementation of fill area for GKS....Pages 161-185
A Simple Algorithm for Determining Whether a Point Resides within an Arbitrarily Shaped Polygon....Pages 187-193
Front Matter....Pages 195-195
Algorithms for Circular Arc Generation....Pages 197-217
Algorithms of Conic Generation....Pages 219-237
A High Precision Digital Differential Analyzer for Circle Generation....Pages 239-256
An Ellipse-Drawing Algorithm for Raster Displays....Pages 257-280
An Algorithm for Determining the Draw Start Point of a Hyperbola given the System Direction of Draw and the Coordinates of the Video Window....Pages 281-285
Front Matter....Pages 287-287
A Review of Curve Drawing Algorithms....Pages 289-301
Methods for Drawing Curves....Pages 303-323
Generation of ß-spline curves using a recurrence relation....Pages 325-357
Front Matter....Pages 359-359
Character Generation and Display....Pages 361-396
Font information and device-independent output....Pages 397-407
Front Matter....Pages 409-409
Contouring — the State of the Art....Pages 411-482
Front Matter....Pages 409-409
A Review of Geostatistical Techniques for Contouring....Pages 483-529
Algorithms for Three-Dimensional Interpolation between Planar Slices....Pages 531-554
GENSURF: A System for General Surface Definition and Manipulation....Pages 555-592
An Interesting Modification to the Bresenham Algorithm for Hidden-Line Solution....Pages 593-601
Efficient Hidden Line Removal for Surface Plots Utilising Raster Graphics....Pages 603-615
Front Matter....Pages 617-617
Graphics Software Standards and Their Evolution with Hardware Algorithms....Pages 619-629
Hardware Enhancements for Raster Graphics....Pages 631-658
Systolic Array Architectures for High Performance CAD/CAM Workstations....Pages 659-694
Parallel Architectures for High Performance Graphics Systems....Pages 695-703
Front Matter....Pages 705-705
Computational Geometry in Practice....Pages 707-724
An algorithm for direct display of CSG objects by spatial subdivision....Pages 725-736
Computational Geometry and Prolog....Pages 737-749
Subdivision Techniques for Processing Geometric Objects....Pages 751-801
Front Matter....Pages 803-803
Random Fractal Forgeries....Pages 805-835
The Algebra of Algorithms....Pages 837-853
Theoretical Considerations in Algorithm Design....Pages 855-878
Technology for the Protection of Graphics Algorithms....Pages 879-881
Spatial Concepts in 3D....Pages 883-893
Shortest Paths in 3-Space, Voronoi Diagrams with Barriers, and Related Complexity and Algebraic Issues....Pages 895-917
Geometric Data Structures for Computer Graphics....Pages 919-931
Front Matter....Pages 803-803
A Model for Raster Graphics Language Primitives....Pages 933-948
Theoretical Framework for Shape Representation and Analysis....Pages 949-993
Front Matter....Pages 995-995
Aspects of Human Machine Interface....Pages 997-1004
Visual Perception and Computer Graphics....Pages 1005-1026
Front Matter....Pages 1027-1027
Object and Movement Description Techniques for Animation an Informal Review....Pages 1029-1037
Back Matter....Pages 1039-1043